Triggerpoint massage

Last van pijn die niet weggaat? Of last van terugkerende klachten? Grote kans dat dit wordt veroorzaakt door triggerpoints! Boek daarom een Triggerpoint massage.

Triggerpoints zijn kleine knopen in een spier die zijn ontstaan omdat deze spier overbelast is of gewond is geraakt door bijvoorbeeld een ongeluk, operatie, blessure of overbelasting. Iedereen heeft triggerpoints, alleen sommigen hebben er geen last van en anderen wel. Voor die anderen is de triggerpoint massage ontwikkeld. Triggerpoints kunnen namelijk vervelende klachten geven zoals spierstijfheid, hoofdpijn, duizeligheid, oorpijn, keelpijn, pijn in de ledematen, en pijn in bepaalde spieren. Triggerpoints zijn goed te behandelen met een speciale massagetechniek waardoor de pijn en symptomen op termijn verdwijnen. Hierbij wordt druk uitgeoefend op de verkrampte plekken in de spieren, waardoor pijn wordt verlicht en functies van het lichaam weer verbeteren.

TIP!

Eet niet te veel voorafgaand aan de behandeling. Tevens is het verstandig om na de behandeling voldoende water te drinken en het even rustig aan te doen.

Het behandelplan

Een triggerpoint massage heeft pas effect als een behandelplan wordt volbracht. Het behandelplan ziet er als volgt uit:

1. Intake afspraak – behandelplan wordt opgesteld (45-60 min)
  2. Start behandeling:
  • Week 1-3: 2 maal weeks een behandeling (45 min)
  • Week 4-7: 1 maal weeks een behandeling (45 min)
  • Week 7+: eens per 2 weken of eens per maand afhankelijk van de klachten (45 min)

Einde van de behandeling: als de klachten veroorzaakt door de triggerpoints weg zijn en blijven.

Goed om te weten
  • Na iedere behandeling krijgt u oefeningen mee om het proces ook thuis voort te zetten. Uzelf behandelen tussen de afspraken door is van belang om de triggerpoint massage succesvol te laten zijn.
  • Mogelijke reacties van uw lichaam op de behandelingen zijn: meer pijn, vermoeidheid, pijn op andere plaats, pijn die voelt als blauwe plekken, meer stijfheid, kramp, misselijkheid of duizeligheid. Deze reacties zijn normaal na de triggerpoint behandeling!

Boek hier de intake voor de triggerpoint massage!

intake 40-60 minuten €27,50
behandeling 45 minuten €45,00